" Perjuangan Tak Kenal Batas Waktu... Ia Akan Terus Mengalir Seiring... Berjuang Memang Pahit... Kerana SYURGA itu MANIS..."

" CUKUPLAH ALLAH ( MENJADI PENOLONG ) BAGI KAMI DAN DIA SEBAIK-BAIK PELINDUNG "
( ALI IMRAN 3:173 )


" Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak hambaMu ( Adam ) dan anak hamba perempuanMu ( Hawa ), ubun-ubunku di tanganMu, keputusanMu berlaku padaku, qadhaMu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepadaMu dengan setiap nama ( baik ) yang telah engkau gunakan untuk diriMu, yang Engkau turunkan dalam KitabMu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhlukMu, atau Engkau khususkan untuk diriMu, dalam Kitab ghaib di sisiMu, hendaknya Engkau jadikan Al-Quran sebagai pententeram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan kesedihanku.. " ( H.R Ahmad 1/391- Menurut pendapat Al-Albani, Hadith tersebut adalah sahih )

Thursday, November 10, 2011

... Terimalah, Ini Merupakan Satu Kenyataan ...


Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia. Sedekahkanlah sebuah senyuman walau dihatimu tak lagi mampu bertahan. Belajarlah memaafkan walau dirimu terluka. Berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran. Hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dugaan. Berpeganglah kepada Allah walau Dia tidak kelihatan.

Bukti kasih-Nya, kita wujud di dunia fana ini. Ada sebab bila berlaku sesuatu perkara. Yakinlah Tuhan menguji setiap hamba-Nya yang mengakui keimanan kepada-Nya.

Jangan terlalu banyak berkhayal untuk menjadi yang terbaik kerana hidup tidak semudah itu. Perihal kehidupan sebagai cermin dalam menilai sebuah pengabdian yang hakiki lagi abadi. Moga lelahmu dihargai Ilahi walaupun dicemuhi.

" Ini ialah hak-Nya, aku harus terima takdir-Nya,
Pada setiap kesusahan dan kesempitan yang menyesakkan,
Musa a.s dan Ibrahim a.s, mereka terima semua dugaanNya,
Ditenggelamkan dan dibakar, mereka terima.. "


=) Genius

No comments:

Post a Comment

Pelihara Hubungan Dengan ALLAH